שימוש נכון במדפים
לסופר מחייב היכרות עם כמה כללי מפתח של סידור מוצרי מזון. כללים מן הסוג הזה
מתאימים למרכולים קטנים, רשתות שיווק וחנויות בוטיק. בעזרת הכללים ניתן להניע
לקוחות לפעולה ולייצר חווית קנייה מלאה וטובה. הנה הדגשים שאחריהם חשוב לעקוב:
- סידור לפי תאריך תפוגה - הסידור הבסיסי ביותר של מוצרי מזון על גבי מדפים לסופר הוא לפי תאריך תפוגה. כך ניתן לעדכן את הלקוחות לגבי התאריך המתקרב, לייצר הבחנה בין תאריכים ולמנוע מצב בו לקוח רוכש תאריך שפג תוקפו. במקביל, הסידור מאפשר לבעלי המרכול להציע ללקוחות את המוצרים שהגיעו קודם. כך הוא מונע הוצאות מיותרות והשלכה לפח של מוצרים פגי תוקף.
- יצירת נראות - חשוב לסדר את המוצרים באופן שישפר את הנראות שלהם. כאן כדאי להביא לידי ביטוי את צורת המוצר, את התאורה ואת הגובה. הסידור חייב למשוך את העין באופן מרבי וכדאי לעשות שימוש מושכל באריזות צבעוניות ומפתות. גם מיקום נכון של מותגים יכול לסייע לבעלי מרכולים לשפר את הרווחים.
- ניצול רכישת דחף - רכישת דחף מתבצעת ללא מחשבה יתרה ובדרך כלל היא מוקדשת לאיזור שליד הקופה. אם כבר הלקוחות עומדים בתור ומחכים כדי לשלם, רצוי לנצל זאת על מנת לעודד אותם לבצע את הרכישה. העידוד תלוי במיקום נכון של מדפים ובבחירת המוצרים המתאימים עבורם. מוצרי הדחף השכיחים הם גלידות אישיות, שתייה קרה, מסטיקים, ארטיקים וכדומה.
מי יכול לסייע לבעלי מרכול לסדר את המדפים?
סידור מוצרי מזון
הוא חלק מרשימה ארוכה של פעולות הנמצאות בתחום האחריות של בעלי מרכולים. יחד עם
זאת, הם לא חייבים לסדר את המוצרים לבדם. ניתן להיעזר בשיטות סידור שקיימות ברשתות
השיווק הגדולות, לקרוא מידע באתרי אינטרנט ולערב אנשי מקצוע. יש חברות המספקות
פתרונות מידוף למרכולים וחנויות וכדאי להיפגש איתם לפחות פעם אחת.
בעלי מרכולים
וחנויות יכולים לשנות את סידור מוצרי המזון לפי התוצאות. לא חייבים להישאר מקובעים
לשיטת סידור אחת, ותמיד ניתן לבצע התאמות המבוססות על חווית הלקוח.
No comments:
Post a Comment